Vesannon kennelkerhon näyttely- ja koekoira kilpailun säännöt

Päivitetty 26.5.2022

Vesannon kennelkerhon näyttely- ja koekoira kilpailun säännöt

KILPAILUOIKEUS
¤ Koiran omistaja on Vesannon kennelkerhon jäsen kilpailuvuoden alusta.

Vuoden näyttelykoirakilpailu ja säännöt

PISTEET
Laatuarvostelu:
erinomainen 5 pistettä
erittäin hyvä 2 pistettä (ei lisäpisteitä)

Lisäksi koiralle, joka sai näyttelyssä erinomaisen laatuarvostelun lisäpisteitä rodussa arvostellun koiramäärän mukaan seuraavasti:

Koiria rodussa:
5-10 koiraa 1 piste
11–15 koiraa 2 pistettä
16–20 koiraa 3 pistettä
21–30 koiraa 4 pistettä
31–40 koiraa 5 pistettä
41–50 koiraa 6 pistettä jne.

Muut lisäpisteet:
ROP 10 pistettä
VSP 6 pistettä
PU / PN 2 3 p
PU / PN 3 2 p
PU / PN 4 1 p

RYP 1. 10 pistettä
RYP 2. 7 pistettä
RYP 3. 5 pistettä
RYP 4. 3 pistettä

Edellisten lisäksi:
Kansainvälisessä ja kaikkien rotujen näyttelyissä
BIS 1. 8 pistettä, BIS 2. 6 pistettä, BIS 3. 4 pistettä, BIS 4. 2 piste,
Ryhmänäyttelyissä
BIS 1. 6 pistettä, BIS 2. 4 pistettä, BIS 3. 2 pistettä.

¤ Pisteiden mennessä tasan, ratkaisee voittajan BIS – sijoitusten lukumäärä tai alenevasti RYP – sijoitusten määrä.
Kilpailussa huomioidaan koiran viisi parasta kotimaista näyttelytulosta kalenterivuoden aikana. Pentuluokan tuloksia ei huomioida.
¤ Koiranomistajan ilmoittaessaan koiran tulokset, on ilmoitettava myös koiramäärä, mikä kyseisessä näyttelyssä oli siinä rodussa jossa koira kilpaili sekä missä luokassa tulos on saavutettu.
¤ Tulokset on ilmoitettava sähköpostilla seuran sihteerille vuosikokous kutsussa mainittuun päivämäärään  mennessä.

:¤ Kilpailun voittaja saa vuodeksi haltuunsa kiertopalkinnon, johon hän kaiverruttaa koiransa nimen ja vuosiluvun. Saman koiran saatua kolmannen kiinnityksen kyseiseen palkintoon, jää pokaali tälle koiralle. Kiinnitysten ei tarvitse olla peräkkäisiä.

¤ Palkinnon haltija vastaa sen toimittamisesta seuraavan vuoden vuosikokoukseen.

Vuoden koekoirakilpailu ja säännöt

Tästä kiertopalkinnosta kilpaillaan Vesannon kennelkerhon jäsenten omistamilla metsästyskoirilla vuosittain siten, että otetaan huomioon kuluneen vuoden koiran kolme parasta kokeissa saavuttamaa koetulosta.

Tulosta laskettaessa otetaan huomioon linnunhaukku-, hirvenhaukku- ja ajokokeissa saavutetut pistemäärältään kolme parasta tulosta.
Tämä kiertopalkinnon saa haltuunsa vuodeksi se koiranomistaja, jonka koira on saavuttanut kolmesta eri kokeesta korkeimman yhteispistemäärän.
¤ Valtakunnallisesta voitosta saa 10 lisäpistettä                                                                                               ¤ Lohkon valintakoe 5 pistettä
¤ Piirinmestaruus voitosta 3 lisäpistettä
¤ Kansainvälisen kokeen voitosta 3 lisäpistettä.

¤ Tulokset on ilmoitettava sähköpostilla seuran sihteerille vuosikokous kutsussa mainittuun päivämäärään mennessä.                                                                                                                                              ¤ Kilpailun voittaja saa vuodeksi haltuunsa kiertopalkinnon, johon hän kaiverruttaa koiransa nimen ja vuosiluvun. Saman koiran saatua kolmannen kiinnityksen kyseiseen palkintoon, jää pokaali tälle koiralle. Kiinnitysten ei tarvitse olla peräkkäisiä.